maanantai 19. toukokuuta 2014

Mitä ajattelin tänään metsässä eli miksi vihaan suunnistusta


Tänään Solvallassa ei kaikki mennyt ihan putkeen. Metsässä oli 5/7 Soseen jäsenestä ja yks jos toinenkin kirosi maalissa ukkosen, sateen ja helteen värittämää suunnistusiltaa. Elina ja Murre kirjasivat tuntojaan tuskien taipaleen jälkeen:
E: "nilkka, AU! nilkka, AU! nilkka, AU! nilkka, AU! nilkka, AU! nilkka, AU! nilkka, AU! nilkka, AU!"
M: "jaksanko juosta? kokeillaan. ei kauheen kevyeltä tunnu, onkohan allergiaoireita vai mitä."
E: "kivasti sääriluu napsahti tuohon kallion reunaan; fiilistä ei voi oikein kuvailla, jos ei ole itse kokeillut"
M: "nyt jo hiertää varpaissa. note to self: ei näitä sukkia enää suunnistusmetsään."
E: "pitääköhän nastat tässä märällä sammalkalliolla? no ei!"
M: "pitääköhän nastat tässä märällä sammalkalliolla? no ei!"
E: "mikäköhän toi fiilis tuossa vasemmassa polvessa on? hmmm..."
M: "polvi kestää yllättävän hyvin. taino, ei tämä vauhti kummoinen ole. uskaltaisikohan juosta lujempaa? ai ei. no löntystellään sitten."

E: "miksi ihmeessä olen täällä? tai siis, missä tarkalleen ottaen olen?"
M: "tossa oikealla ei näy jyrkkää kalliota vaan suota. en siis ole siinä missä luulen olevani. missä tarkalleen ottaen olen? pakko kysyä seuraavalta vastaantulijalta, nyt on liikaa vaihtoehtoja. en todellakaan ollut siellä missä luulin."
E: "miksi täällä ei ole juomarasteja?"
M: "miksi täällä ei ole juomarasteja?"
E: "et kait vakavissasi peesaa mua?"
M: "löytyihän se rasti viimein. teki mieli jo antaa periksi."
E: "onkohan punkkeja jo? hirvikärpäset tulee kait vasta loppukesästä? no nyt mua kutittaa hiuksista!"
M: "aurinkoa kohti. juokse aurinkoa kohti. siellä se rasti on. no hitto, nyt häikäsee liikaa."
E: "aaaah, suo! parasta, kun saa uittaa jalat suossa... siis mitä vi**ua! ?!"
M: "suo! pitäiskö kiertää? eiku yli vaan. jahas, tää olikin tälläistä mutavettä. kiva."
E: "miksi suunnistan, vaikka joudun sen takia pitämään mustia sukkahousuja duunissa kesähelteilläkin, kun on jalat kokoajan niin vekeillä. PLUS en oikeastaan tarvitsisi edes autoa, jos en suunnistaisi. siis miksi?"
E: "nyt mulla on nälkäkin."
M: "nyt mulla on nälkäkin."

E: "mikäköhän näissä mun jalkapöydissäkin on, kun tollei kivasti sattuu?"
E: "ai ei se ollutkaan vielä tää mäki, jolle mun piti kiivetä. no kiva!"
M: "jahas. ai tollanen reitinvalinta. aika fiksu. tää mun oma olikin siitä erikoinen että sain nousta tuon mäen. vaikka toki sen olisi voinut kiertääkin."
E: "pitääkin muistaa desinfioida haavat tänään. taitaa muuten olla eka kerta kun sormista tulee verta suunnistaessa. kiva sillekin!"
M: "mikäs polku tämä tämmöinen on? oikeaan suuntaan se näyttää menevän. tavallaan. ihan huvikseen tässä kierrän pienen mutkan kun tämä on niin kivaa. not."
E: "jos juoksen tätä samaa kallion reunaa edestakaisin, niin ehkä se rasti taianomaisesti ilmestyy tähän. vai?"
E: "jaahas, kauankos toi metrinen oksa on raahautunut mun mukana?"
M: "onneks ei enää sada. tai satais vaan. pirun kuuma ja törkee hiki. joko ollaan maalissa?"
E: "no joojoo, juoskaa vaan ohi, senkin kuivankesänoravat!"

2 kommenttia:

  1. Tsemppiä Jukolaan toivottaa Venla 65 v. ja mustelmia jaloissa, käsissä ja melkein missä vaan. On tämä suunnistus vaan niin hauskaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempistä! Kohti Jukolaa mennään ja pidetään peukkuja että jengi pysyy terveenä kesäkuuhun asti.

      Poista